Tuesday, September 1, 2009

RAJIN YA SAYA?

WEDNESDAY 2/9/2009

RAJIN YA?

2 minggu lepas saya balik KL tanpa membasuh sehelai baju pun di kolej. Saya juga malas untuk dukung baju-baju itu didalam beg untuk dibasuh ke rumah kemudian bawa semula ke kolej. Itu mungkin akan dilakukan oleh pelajar-pelajar lain. Tapi, saya TIDAK SAMA SEKALI. (jika naik bas lah).

Kalau naik kereta, memang dah lama dah saya angkut pakaian-pakaian kotor masuk washing machine kat rumah tuh!

Baiklah, berbalik kepada topik KERAJINAN NANA… Saya balik UiTM semula pada minggu lepas (selepas bercuti)…

Kelas, peluh, kotor, busuk eh silap. Saya tidak busuk. Saya bukan manusia busuk =P

Yaa segala masalah diatas menyebabkan baju saya bertambah didalam bakul pakaian dan berkurang didalam almari. Nak buat apa? Hantar dobi?

Oh yea, saya masih ingat, pada hari saya hantar comforter ke dobi, comforter saya tidak wangi langsung. Mungkin budak yang bertugas di dobi pada masa itu lupa untuk memasukkan softener… But what is the purpose of paying more for the softener? FINE! Saya ambil pakaian dari dobi itu dengan sedikit hampa. Takpelah. HALAL TOYYIBAH je lahh dan saya basuh semuanya sekali lagi sendiri.

Bercerita semula mengenai pakaian kotor tadi, saya kumpul semua pakaian-pakaian peluh lenjan saya tadi, dengan seluar, t-shirt, baju kurung, dan apa-apa yang patut dibasuh, saya basuh semuaaaa!!!

Bermula lepas sahur dari jam 5.40 pagi hingga 7.30 pagi. Baru siap! Saya yang bangun awal, saya yang lambat ke kelas.

Yaa… tidak dilupa, apabila berada di ampaian, saya mengira berapa helai baju saya. Ada laa dalam 35 helai (rasanya) termasuk 6 pasang baju kurung, 11 panties, bla bla bla… Rajin ya saya?


P/s : Semua kering dalam 1 hari. Terima kasih Matahari. Lagu DEMI MATAHARI daya tujukan kepada Matahari. LOVE YOU!

No comments:

Post a Comment